Vid samtal till 118 118 och 118 119 Utlandsupplysningen betalar kunden för söktiden, sökspecialisthjälpen och det besked som lämnas. Hur skickliga våra sökspecialister än är kan vi inte garantera ett lyckat sökresultat eftersom vi inte kan styra alla faktorer t.ex. att vissa kunder har hemliga nummer eller har kontantkort utan att registrera sig. Vi har tillgång till de bästa databaserna på marknaden men då vi inte äger kundregistren, är det inte möjligt för oss att ha full kontroll på registerkvaliteten.
När gör vi avdrag?
- Vid teknikproblem som gör att sökspecialisten inte kan genomföra förfrågan
- Vid tillfälliga tekniska problem som förlänger samtalstiden
- Både kostnad för samtalet och avdrag syns på telefonräkningen
Vilka avdrag kan vi inte göra?
- Ett framkopplat samtal ”ägs” av respektive teleoperatör och 118 118 kan inte göra avdrag för det kopplade samtalet. Vill kunden reklamera ett framkopplat samtal hänvisas till respektive teleoperatörs kundtjänst. Vi kan inte heller göra avdrag för mobilkunder med kontant- eller refillkort eftersom kostnaden för samtalet dras från kortet under samtalets gång.
- Vid synpunkter eller frågor skicka ett mail till kundtjanst@dynava.com